Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 17 augusti 2018

Med ens fanns orden där

Med ens fanns orden där 


Resa utan slut började jag skriva efter att ha sett bilden på planet som flyger rakt in i elden (foto är taget av Susanne Nilsson, som även tagit fotot till Mördande foto). Genast fanns orden där. Eftersom jag precis hade avslutat Mördande foto på Wattpad (finns även som bok nu), började jag skriva den nya boken där.

Orden vällde över mig och jag lade ut kapitlen allteftersom jag skrev. Något som den här gången visade sig vara ett misstag, på grund av den teknik jag skriver med.

Jag skriver nämligen huller-om-buller, med andra ord inte i den ordning kapitlen kommer i slutresultatet. Nu snärjde jag in mig genom att lägga ut kapitlen direkt på Wattpad.

Det har gjort att jag inte har skrivit ett enda ord på berättelsen under ett helt år, något som är mycket ovanligt för min del.

Men i natt fanns orden med ens där. De bara vällde över mig, det var som att en propp hade släppt när orden forsade fram. Nu vet jag hur jag ska gå vidare, nu kan jag fortsätta på berättelsen. Hoppas bara läsarna inte har gett upp vid det här laget, för det här är en spännande berättelse, som jag vill ska fortsätta hålla läsaren fängslad.

Hittills verkar jag göra det, utifrån de kommentarer som kommit på berättelsen:

Viktorafrika jun 28 2018
Fantastisk! Man lär sig så mycket där. Det är både roligt och lärorikt. Tack för allt!

Viktorafrika juni 14 2018
Vilken bra start! En strålande början från en strålande författare! Dina böcker är oförnekligt bland de bästa i världen!!!

Denskrivandetjejen aug 09, 2016
Den här boken verkar jättespännande och som alltid skriver du med stor inlevelse så att det känns som om man själv faktiskt är där också.

Dags att sätta igång att skriva igen! Äntligen! Den här berättelsen tycker jag verkligen mycket om. Älskar att ha många berättelser att skriva på samtidigt.

Vet du, upptäckte precis att Mördande foto har över 54.900 läsningar på Wattpad, medan Resa utan slut än så länge har kommit upp i 2.500. Wow! Det känns mäktigt!

Nej, nu måste jag sätta igång att skriva!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!