Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 12 augusti 2018

En historisk äventyrsroman som har något extra för alla åldrar Anastasias öde

En historisk äventyrsroman som har något extra för alla åldrar
Anastasias öde

Alexander Nilsson har läst och recenserat min bok Anastasias öde. En bok många av mina läsare tycker om. Det är den 19:e av mina 50 böcker. Tänk vad mycket som har hänt sedan jag skrev den här boken.

Att göra research till Anastasias öde var en märklig upplevelse. Alltsedan jag var liten har jag undrat vad som hände prinsessan Anastasia, det var långt före Disneys animerade film om Anastasia.

Vad som hände den ryska tsarprinsessan, Anastasia, var något föräldrarna pratade om, något som skrevs om i tidningarna och frågan har legat inom mig länge. Till slut bestämde jag mig för att ta reda på vad som verkligen hade hänt henne, och jag fick svar. Vill du också veta får du läsa boken...


"Anastasias Öde" är Kim M Kimselius 19:e bok om Theo och Ramona, två bästa vänner som har förmågan att resa i tiden. Den här gången reser de till revolutionens Ryssland år 1917. Mitt i krigets hetta upptäcker Ramona en annan sida av sig själv, medan Theo försöker komma till underfund med vad de främmande känslorna för en viss storfurstinna kan betyda.

En historisk äventyrsroman som har något extra för alla åldrar. Författaren Kim M Kimselius lyckas ta med vänskap, olycklig kärlek och lindrar in det illavarslande ödet i noggrant utvalda ord.

Rekommenderas varmt!


Tack för den fina recensionen, Alexander!

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars så finns den hos nätbokhandlarna, till exempel hos Bokus

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!