Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 30 september 2018

Handlingen i Spöket på Torpa Stenhus av Kim M Kimselius suger tag i mig

Handlingen i Spöket på Torpa Stenhus av Kim M Kimselius suger tag i mig

Min 50:e bok, Spöket på Torpa stenhus. Varje gång jag säger titeln blir jag alldeles varm inombords. Nu börjar omdömena om boken strömma in, här är den första recensionen, som jag blir jätteglad för.



"Jag har nu läst färdigt din härliga bok, Spöket på Torpa Stenhus.  Och jag tyckte väldigt mycket om den.
Så fort berättelsen börjar, när Theo, Ramona och Robert anländer till borgen Torpa Stenhus, suger handlingen tag i mig.  Precis som de lyssnar jag på guidens berättelser,och insuper allting som händer. Jag känner kylan när lille Gustav försöker lägga sin hand i Ramonas, och tycker lite synd om honom. Han vill så gärna ha hjälp och räddas från sitt öde som spöke.
Boken innehåller väldigt mycket fart och fläkt, samtidigt som man möter riktiga historiska personer.  Att vi får möta Gustav Vasa och Katarina Stenbock ger en spännande krydda åt boken ☺ Både historia och spökhistorier är något jag älskar att läsa om.
Kim beskriver platsen på ett oerhört fängslande sätt, och lär samtidigt mig som läsare om historiska skeenden som jag tidigare inte varit så insatt i. Och dessutom blir jag sugen på att själv besöka Torpa Stenhus En fantastisk bok. Läs den I betyg får boken 5/5." Författaren Karin Sallander

Tack Karin för den fina recensionen.

Blev du nyfiken på boken och vill läsa den? Fråga efter den hos din bokhandlare och be dem ta hem den, eller biblioteket. Annars så finns den hos alla nätbokhandlare, till exempel hos Adlibris eller  Bokus.

Kramisar från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!