Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 5 oktober 2018

Äntligen fredag! Eller...

Äntligen fredag! Eller...

Efter en intensiv vecka på bokmässan har jag haft fullt upp här hemma. Jag skriver så mycket jag bara kan, försöker bota förkylningen genom att hålla mig hemma och inte ge mig iväg någonstans. På tisdagen behövde jag dock åka till veterinären för Tudor hade fått öroninflammation. Idag är han piggare och sitt gamla vanliga jag igen. Efter att ha tillbringat 1,5 år på "filialen", ett rum i boningshuset, har jag återigen flyttat upp till skrivarlyan, eftersom Kiara nu är stor och förståndig, inte biter i kablar längre och kan uppföra sig ordentligt. Hundarna är jätteglada. Visst blir det mindre gjort, men det är så mysigt att ha dem hos mig.

Uteblommorna har fått komma in och Eldkronan är vackrare än någonsin efter den varma sommaren. Nu gäller det att hålla den vid liv under vintern och se till så att hundarna inte äter upp den. ALLA hundar älskar att äta på den. Blir själv lite sugen ibland, för den doftar förföriskt gott.

Tudor blev överlycklig när han kom hem, samlade ihop sina apor och bara var tillsammans med dem. Han och Kiara fick i all hast flytta hem till uppfödaren, efter att hundvaktens hund hade fått kennelhosta och vi fick arrangera om allt som hade med huset och djuren att göra.

Så här ligger Kiara och Tudor alltid, tätt, tätt, tätt. Här i väntan på att jag ska komma ut ur växthuset med gurka till dem. Det finns fortfarande lite att skörda i växthuset, men det är på upphällning nu. Dags att gräva upp mangoldplantor och plantera i krukor för att kunna skörda hela vintern.

Trots att hundarna är med i skrivarlyan har det blivit många, många ord skrivna på två böcker den här veckan, Staden på andra sidan Pyramiden, som är tänkt att komma ut före jul och så en hemlig bok. Du vet att jag tycker om att ha hemligheter, men den här boken är hemligare än någon av mina tidigare böcker. Blev du nyfiken?

Just nu händer det många spännande saker i mitt liv. Sista gången på bokmässan, vemodigt och skönt. Jag har lagt ut två blogginlägg om bokmässan och har två kvar, de kommer nästa vecka.

Att jag har rubriken Äntligen fredag, beror på att de flesta säger så idag. Själv jobbar jag sju dagar i veckan, så fredagen betyder inget speciellt för mig. Det är en dag som alla andra. Oftast en dag då jag kommer hem från en föreläsningsvecka och ägnar helgen åt att gå igenom alla mejl, vattna blommor, förbereda nästa veckas föreläsning och så reser jag iväg på söndagen igen. Full fart hela tiden, som vanligt!

Bokmässan i Göteborg Del 1 Tårar, skratt och kramar.
Bokmässan del 2 Mer skratt och kramar.

Samt några fina bokrecensioner:
Handlingen i Spöket på Torpa Stenhus av Kim M Kimselius suger tag i mig.
Häxjakten av Kim M Kimselius är ett riktigt häftigt fantasyäventyr.
Man sträckläser och sugs in i handlingen Tsunamikatastrofen i Lissabon.

Jag ser 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär som ett uppslagsverk.
Vilken bok Tsunamikatastrofen i Lissabon Tack Kim för ännu en klassiker.


Kramisar från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!