Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 27 september 2018

Jag ser 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär som ett uppslagsverk

Jag ser 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär som ett uppslagsverk

Ännu en fin recension av boken 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär, skriven av mig, Kim M. Kimselius, Kristina Svensson och Lennart Guldbrandsson. Den här gången är det Petronella Simonsbacka som har recenserat boken på sin blogg.



"För några veckor sedan gick jag med i en av Kim M. Kimselius läsgrupper eftersom jag var intresserad av att recensera Tre Hattars senaste bok ”10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär”.

Orsaken till mitt intresse är enkel: Jag vill ha en kreativ karriär som författare och tar gärna till mig tips och råd om hur man kan ha nytta av samarbete med andra kreativa själar. Det jag hoppas på är att finna några trevliga och utvecklande vägar framåt för min egen kreativa verksamhet.

Boken i sig är ett resultat av ett lyckat samarbete mellan författare. Tre hattar består av Kim M. Kimselius, Kristina Svensson och Lennart Guldbrandsson. Skrivarteamet har tidigare i samma serie släppt böckerna ”10 misstag författare gör” och ”10 tips för att leva på din kreativitet”. I den senaste boken bjuder de på rikligt med egna erfarenheter av både framgångsrikt och misslyckat samarbete. ”10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär” innehåller ett rikt smörgårdsbord av tips och uppslag för hur man kan åstadkomma lyckade samarbeten.  Bland de bidragande gästskribenterna i boken märks bland andra Sofi Poulsen och Christina Gustavson.

Jag ser ”10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär” som ett uppslagsverk och ämnar prova på ett mindre antal av de samarbetsformer som nämns och sedan berätta om hur det fungerar för mig. I övrigt uppskattar jag att boken även behandlar negativa aspekter av samarbete och påpekar att inte alla människor trivs med att samarbeta, det är ok att vara en ensamvarg också. Samarbete ska inte vara ett tvång utan något som berikar verksamheten." Petronella Simonsbacka

Tack Petronella för den fina recensionen!


Blev du nyfiken på boken och vill läsa den? Fråga efter den på ditt bibliotek, eller i din bokhandel. Annars finns boken att köpa på nätet, till exempel hos Adlibris eller Bokus. Om du läser boken får du gärna skriva och berätta vad du tycker om den.

Torsdag till söndag, 27-30 september, finns boken även att köpas på Bokmässan i Göteborg, i min monter B09:20 där jag just nu befinner mig. Välkommen dit!

Kramisar från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkursför mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurspå distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!