Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 28 september 2018

Man sträckläser och sugs in i handlingen Tsunamikatastrofen i Lissabon

Man sträckläser och sugs in i handlingen Tsunamikatastrofen i Lissabon

Hoppas du inte tröttnat på recensioner av Tsunamikatastrofen i Lissabon, det har inte jag. Det är en populär bok som många tycker om. Är glad över att så många skriver att det är "din bästa" eller "en av dina bästa", för det är precis så jag också känner. Nedan kan du läsa Carola Winbergs omdöme om boken.


"Att väva ihop en bra historia med just historia är en konst och det lyckas du extremt bra med i denna bok (det bästa med boken). Man sträckläser och sugs in i handlingen och jag tycker att denna bok är en av dina bästa (boken var spännande!). Det är en jättebra balans i boken. I någon enstaka bok som du skrivit tidigare får jag ibland en känsla ibland av att du har så mycket information/händelser som du vill få ner så det känns som du haft ”bråttom” att skriva 😊 (=jag läser den snabbare och snabbare). Men Tsunamikatastrofen i Lissabon är perfekt och en njutning att läsa. Och jag älskar även din faktadel (jag lärde mig både från den och storyn)!" Carola Winberg

Tack Carola för dina fina ord och den härliga recensionen.

Blev du nyfiken på boken och vill läsa den? Fråga efter den på ditt bibliotek, eller i din bokhandel. Annars finns boken att köpa på nätet, till exempel hos Adlibris eller Bokus. Om du läser boken får du gärna skriva och berätta vad du tycker om den.

Torsdag till söndag, 27-30 september, finns boken även att köpas på Bokmässan i Göteborg, i min monter B09:20, där jag just nu befinner mig. Välkommen dit!

Kramisar från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!