Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 26 september 2018

Vilken bok Tsunamikatastrofen i Lissabon Tack Kim för ännu en klassiker

Vilken bok Tsunamikatastrofen i Lissabon! Tack Kim för ännu en klassiker

Ännu en fin recension på min absolut bästa bok, Tsunamikatastrofen i Lissabon. Är så glad att läsarna instämmer i mina ord, både unga och gamla. Den här gången är det Lotta Sandström som har skrivit till mig och tyckt till. Nedan kan du läsa vad hon skriver om boken.



"Vilken bok! Som vanligt när det gäller Ramona och Theo äventyr. Spänning från första till sista sidan. En stark skildring av historik och påhitt om folks öden och upplevelser!

Jag hade själv inte hört så mycket om denna katastrof så man lär sig mycket av dina böcker också. Spännande att följa även din resa för att fina fakta och inspiration till denna bok.

Redan som ungdom när jag läste dina böcker slogs jag av hur tiden bara kan flyga iväg när man läser.

Man kan helt enkelt inte sluta. Man vill hela tiden veta. Vad händer nu? Vad leder detta till? Hur tänkte han/hon där? Svaren kommer sakta men säkert krypande ju längre man läser men en del karameller får man suga längre på.

För alla som älskar spänning blandat med lätt fakta och romantik rekommenderar jag denna bok starkt.

Tack Kim för ännu en klassiker!" Lotta Sandström

Tack Lotta för den fina recensionen!

Blev du nyfiken på boken och vill läsa den? Fråga efter den på ditt bibliotek, eller i din bokhandel. Annars finns boken att köpa på nätet, till exempel hos Adlibris eller Bokus. Om du läser boken får du gärna skriva och berätta vad du tycker om den.

Torsdag till fredag, 27-30 september, finns boken även att köpas på Bokmässan i Göteborg, i min monter B09:20. Välkommen dit!

Kramisar från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!