Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 21 november 2018

Det kändes som om man var där i Tsunamikatastrofen i Lissabon av Kimselius

Det kändes som om man var där i Tsunamikatastrofen i Lissabon av Kimselius

Blir lika glad varje gång jag får en sådan här fin recension som jag har fått av Michaela Larsson som är mycket entusiastisk över Tsunamikatastrofen i Lissabon. Det här är min absoluta favoritbok, därför blir jag extra glad över alla fina ord boken har fått.


"Gestaltningen var helt otrolig, det kändes verkligen som att man var där. Den var otroligt spännande och omöjlig att lägga ifrån sig, för att man oroade sig för karaktärerna. Åh, jag älskade verkligen katten! Lärde mig mycket och vill besöka Lissabon. Jättebra miljöbeskrivning och jag kan inte rekommendera den nog. Kim M. Kimselius, dina böcker är bäst! På en skala 1-5 ger jag en mycket stark 5a." Författaren Michaela Larsson

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek. Boken finns hos samtliga nätbokhandlare, till exempel hos Adlibris, Bokus och Akademibokhandeln.

LISSABON, PORTUGAL Oktober 2017 var jag i Lissabon på researchresa inför min bok Tsunamikatastrofen i Lissabon. Det blev en oförglömlig resa.
Blogginlägg från min resa till Lissabon 2017: Mitt första möte med Lissabon.
Lissabon och spårvagn 28.
Lissabon och Castelo De Sao Jorge.
Lissabon Romersk teater och katedral de Lisboa.

Jag älskar Lissabon! Och Pasteis de Nata!!!


Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!