Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 23 november 2018

En ordrik vecka på Korpadalsskolan i Asarum

En ordrik vecka på Korpadalsskolan i Asarum

Korpadalsskolan är för mig glädje. Eleverna är sprudlande glada, energiska och älskar att skriva. Bilden ovan visar på precis den glädje som mött mig varje dag på skolan. Överallt har eleverna ropat "Hej Kim!" och jag har mötts av varma leenden.

Vi håller på med ett stort projekt tillsammans. Vi ska göra en bok. Ja, det är eleverna som gör boken, jag inspirerar dem bara att skriva. Något som de arbetar mycket med på Korpadalsskolan. De har bra verktyg, entusiastiska lärare och en härlig miljö. De arbetar mycket med orden och rörelse. Jag blir glad vid tanken på att jag ska återkomma till skolan. Totalt ska vi arbeta 5 veckor tillsammans. Det är en vecka kvar, den ska vi ta nästa år. När jag sa det till 1-klassarna undrade de om jag inte kom tillbaka förrän de gick i tvåan.

En av dagarna stannade jag till vid ICA Maxi för att handla innan jag åkte hem. Jag var trött, hade ont i huvudet och var superhungrig. Men genast jag klev in i den stora, för dagen nyinvigda affären, släppte tröttheten. Överallt möttes jag av glada rop "Hej Kim!" Barn kom rusande och kramade mig. Flera av dem ville fotograferas med mig och folk såg undrande på mig till slut. Jag kände mig som en popidol.

Det jag tar med mig från alla höstens besök på skolan är glädjen och att alla barn tillåts synas. Under hela tiden har det inte varit det minsta bråk ute på skolgården, alla har lekt tillsammans, från förskolan till sjätte klass. Inget bråk i matsalen eller korridorerna. Jag har även njutit varje gång jag har passerat alla mina böcker i bibliotekshörnet.
Barnen har kommit och berättat vilka böcker de har läst och vad de tyckte om böckerna.

När jag kom hem igår efter en lång, intensiv dag bar jag fortfarande glädjen inom mig. När jag sedan blev taggad och fick reda på att Bokhandeln i Skärhamn Julklappstipsade om mina böcker, då blev jag ännu gladare.

En bra vecka med andra ord. Nu stänger jag in mig i skrivarbubblan och kommer inte ut från den förrän i mars. Då börjar vårens föreläsningar. Bland annat med ännu ett besök på Korpadalsskolan. Vid mitt nästa besök ska alla berättelser sammanställas och skickas till tryckeriet för att bli en färdig bok. Eleverna jobbar flitigt med sina berättelser eftersom de vet att de innan vårterminens slut ska få sätta sin alldeles egna bok i bokhyllan.

Jag älskar att inspirera elever!

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!