Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 20 november 2018

Tänk vad en föreläsning kan förändra livet för någon

Tänk vad en föreläsning kan förändra livet för någon

Det händer ofta att någon kommer fram till mig på Bokmässan i Göteborg och berättar hur mötet med mig förändrat deras liv. Eller att de har ändrat sina planer på vad de ska bli efter att ha läst någon av mina böcker. Någon började läsa kinesiska efter att ha läst Kinesiska Draken, en annan blev arkeolog efter att ha läst Faraos förbannelse, men de flesta har påverkats av min debutbok, Tillbaka till Pompeji, och många av dem har blivit lärare, framförallt med historia som ämne.

Häromdagen fick jag ett mejl från en person som jag mötte för 10 år sedan vid en föreläsning. Jag blev oerhört glad över mejlet och vill dela med mig av det till dig:


"Mitt namn är Kajsa och jag har velat bli författare sedan du höll ett föredrag på min skola för över tio år sedan. Då gick jag i trean på Fjällboskolan och älskade att skriva men hade ingen som uppmuntrade mig att göra något med min passion. Nu går jag andra året på samhällmedialinjen och utbildar mig till författare och journalist. Med ditt föredrag förändrade du mitt liv, för det var då jag för första gången hörde någon säga "om du älskar att skriva, så skriv. Ha det som yrke, om det är din passion är det rätt". Innan dess hade jag bara hört om tråkiga bankjobb eller lärare, men när du förklarade vad en författare var blev jag helt såld. Jag har inte slutat tänka på det sedan dess och haft som mål att bli publicerad ett bra tag nu. Så kort sagt, tack så mycket." Kajsa Norman

Förstår du hur glad jag blev över dessa ord. Kajsa skickade även med en berättelse, så jag tvivlar definitivt inte på att hon kommer att lyckas bli författare, för enligt  min mening är hon det redan.

Vi vuxna har ett stort ansvar gentemot de yngre. Vi är förebilder, vi ska stötta dem och få dem att tro på sig själva. Jag gör så gott jag kan.


Kramis från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!