Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 8 november 2018

Författarvardag med förhinder

Författarvardag med förhinder

Den här veckan skulle jag ha varit iväg till Korpadalsskolan i Asarum/Karlshamn för att föreläsa. I söndags hade jag sista dagen på min novemberskrivarkurs. Då vaknade jag med så hög feber att jag hade svårt att stå på benen. Men jag åkte dit, för jag visste att kursdeltagarna var fantastiska och den här dagen skulle de arbeta självständigt.

På måndagen hade febern stigit och jag var tvungen att ställa in hela veckans skrivarkurser i skolan. Jag har aldrig tidigare behövt ställa in något av mina evenemang. Jag har klättrat på pyramider i Mexiko med hög feber (något som jag tror ställde till det för mig i framtiden), jag har suttit på Bokmässan i Göteborg med nyopererat, gipsat knä och molande värk. Jag har varit så sjuk när jag var i Eksjö tidigare i höst att jag inte ens orkade ta mig ned till frukosten för att äta innan jag skulle iväg till föreläsningen. Det har aldrig funnits i min tanke att jag skulle ställa in något som jag var uppbokad för. Men den här veckan skedde det.

Med 39,9 i feber och en normaltemp på 35,9-36,2 kan jag säga att jag har varit i riktigt dålig form. Dagarna har försvunnit i en feberdimma, jag har sovit, sett på film, sovit, sett på film och sovit, sovit, sovit. Jag har lagt mig någon gång runt 6 på eftermiddagen och sovit till 11-12 nästa dag, för att vara vaken en stund, slumra till och sedan gå och lägga mig igen vid 6-tiden.

Nu har febern vänt och börjat gå ner, men jag har ett par dagar att återhämta mig innan det är dags att stuva om i programmet och försöka få tid för Korpadalsskolan igen. Jan berättade att radio hade varit på skolan den här veckan och intervjuat eleverna. En av lärarna där hade blivit nominerad som en av årets bästa lärare. Spännande. Något att prata om när jag kommer till skolan igen.

Nu är det sovdags igen. Febern härjar fortfarande i kroppen och det enda som hjälper är sömn, vila, näring och mycket vätska.

Godnatt!

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!