Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 6 november 2018

Spöket på Torpa stenhus av Kimselius var mycket lättläst

Spöket på Torpa stenhus av Kimselius var mycket lättläst

Boken om Torpa stenhus kom till efter att en klass på Tranängsskolan i Tranemo hade önskat att jag skulle skriva om slottet. När jag började ta reda på fakta om slottet blev jag fascinerad av alla spöken som fanns där. Jag älskar spöken, snälla sådana, och kunde inte motstå att skriva Spöket på Torpa Stenhus. Den här boken sålde vi slut på Bokmässan i Göteborg och den fortsätter att sälja. Kanske på grund av att den hela tiden får så fina recensioner. Nedan kan du läsa vad Anette Swords har skrivit om boken.


"Den var mycket lättläst. Fastän den skildrade parallella händelser, var det inte svårt att hänga med i handlingen. Har lite problem med det ibland.

Boken lockar en verkligen att besöka Torpa Stenhus, spökena var mycket väl beskriva kunde ta på deras känslor.

Lärde mig svensk historia som säkert glömts bort av många.

Har läst Tillbaka till Pompeji, Riddarsvärdet och nu Spöket på Torpa stenhus. Ska läsa mer fantasy böcker av dig. Håller på att lyssna på Storytel Månstenen.

Älskar dina korta kärnfulla meningar, inget onödigt pynt. Härligt och friskt att läsa språk för både unga och vuxna.

Älskar spöken och fantasy så jag ger den 5 av 5." Anette Swords

Tack för den fina recensionen Anette!

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller på ditt bibliotek. Boken finns även hos alla nätbokhandlarna, till exempel Adlibris, Bokus och Akademibokhandeln.

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!