Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 10 november 2018

Jespers supersinnen av Marie Bosson Rydell

Jespers supersinnen av Marie Bosson Rydell

En bok man inte kan låta bli att älska. Så fint skriven!

Marie Bosson Rydell tar läsaren med in i Jespers huvud. Jag får uppleva det han gör och kan känna hans ångest när ljudnivån blir för hög, när vännerna bråkar och allt inte blir som han har tänkt sig.

Boken avslutas med kapitlet Ett annorlunda sätt att tänka som skildrar Jespers problem.

En mycket välskriven, fängslande bok som gick rakt in i hjärtat! En bok jag rekommenderar dig att läsa, en bok jag önskar varenda skola hade i sitt bibliotek, gärna i varje klass. Det här är en viktig bok. Alla är vi olika, alla är vi unika och alla behöver bli sedda och hörda.

Läs boken! Du kommer inte att ångra dig!


Jesper känner sig osynlig. Ibland är det skönt att ingen lägger märke till en, för då är det inte heller någon som retas eller kommer med kommentarer och frågor. Men ibland kan det vara bra om någon ser att man behöver hjälp, när det blir jobbigt eller krånglar till sig.

Jesper tycker ofta att det inte är någon idé att ens försöka. Det känns jobbigt, motigt och meningslöst. Men hans gympalärare menar att man inte ska ge upp och vända, om man möter ett hinder på vägen. Istället ska man försöka hitta sitt eget sätt att ta sig förbi hindret. En del kanske skuttar lätt över, andra behöver hitta en väg vid sidan om och någon behöver en extra knuff för att komma över.




 Den får fem stjärnor av fem möjliga.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, eller ditt bibliotek. Du hittar även boken hos nätbokhandlarna, till exempel hos Adlibris, Bokus, Akademibokhandeln.


Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!