Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 8 februari 2019

Uppslukad av ord och hundar


Uppslukad av ord och hundar
Den här veckan har orden sluppit loss och jag har skrivit för fullt. Det känns skönt efter den ordtorka jag drabbades av när min hund Tudor dog för ett par veckor sedan. Tänk vad tiden går fort.

Boken jag skriver på nu är lite speciell, jag har aldrig skrivit något sådant. Det är svårare när det är något nytt, men jag tycker om utmaningar. Jag får tänka till och gå in i berättelsen på ett annat sätt än vad jag gör med mina Theo- och Ramonaberättelser.

Lite av vad jag utsätter mina skrivkursdeltagare med, genom att jag varje år har ett nytt tema för skrivandet. Det verkar som kursdeltagarna tycker om det, eftersom de kommer tillbaka år efter år efter år. Det är underbart att se hur de utvecklas i sitt skrivande, läsa böckerna de har gett ut och pressa dem till att testa en ny genre.

Det innebär att jag även testar nya genrer själv. Varje år ger vi ut en gemensam novellsamling i olika genrer, där jag och kursdeltagarna har med berättelser.

Den här sommaren är genren skräck, det verkar som om många tycker om det schemat.

Men just nu skriver jag något helt annorlunda. Ibland låter jag mig helt uppslukas av orden och då är det tur att jag har hundarna som "väcker mig" och tar mig tillbaka till verkligheten.



Här har du veckans blogginlägg:
Bästa Boktips: Dolt förflutet av Thomas Karlsson och Lennart Guldbrandsson.
Novelltävling Tusen och en natt.
Snön ligger lika djup som Kotten är hög.
Kimselius isländska böcker blir inlästa på Storytel. 
Ansök om Skräckslagen Stipendiet från Nordiskt Berättarcentrum.
10 ingredienser för att göra en bra bok
.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!