Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 5 februari 2019

Kimselius isländska böcker blir inlästa på Storytel

Kimselius isländska böcker blir inlästa på Storytel

Det har kommit roliga nyheter från min isländska förläggare. Samtliga isländska böcker ska läsas in av Storytel. Både de och jag jublar. Jag tror inte det blir så mycket inkomst av det, men det är ändå roligt. Berättelserna om Theo och Ramona får chansen att nå ut till ännu fler läsare/lyssnare. Kanske ökar det försäljningen av de fysiska böckerna?

Tillbaka till Pompeji, min debutbok som kom ut 1997. Den blev utsedd som en av årets bästa utländska böcker på Island när den släpptes där 2009. Då hade den bara varit ute i handeln i två månader. Jag var på Island till boksläppet, som blev mycket uppmärksammat i massmedia. En fantastisk upplevelse som du kan läsa om i tidigare Islandsblogginlägg.

Jag är ingen häxa.

Faraos förbannelse, den enda bok där de inte tog det svenska omslaget.

Giljotinen.

Riddarsvärdet. Det här året var jag tillbaka på Island, inbjuden av Nordens förening för att föreläsa i skolorna i Reykjavik och Aukyreri. En fantastisk upplevelse. 2013.

Svarta Döden. Den här boken kom ut 2017, då besökte jag Island igen. En ny del av landet, nya skolor och nya elever, samt inspiration för boken Pirater och vulkanutbrott på Island som kommer ut på svenska i höst.

Döden på Island är den senast utkomna boken. Som du ser ger de inte ut böckerna i den ordning de har kommit ut i serien, utan väljer de titlar som de tror säljer bäst på Island. Klokt val. Böckerna är ju fristående och kan läsas i vilken ordning som helst.

Island är det land som har översatt flest av mina böcker, det tycker jag är underbart. Älskar landet och folket och till hösten ska jag tillbaka till Island igen.

ISLAND 2017 September 2017 var jag på Island för boksläpp av min bok Svarta Döden på isländska, Svartidudir. En magisk upplevelse. Har redan blivit bokat för att komma tillbaka maj 2019, med ännu en bok om Island. Du har väl inte missat Döden på Island och Det osynliga folket på Island?
Blogginlägg från min resa till Island 2017:Island i mitt hjärta.
Föreläsning i Hella och Selfoss Island.
Vulkanen Hekla och Lavacenter på Island.
Lava på Hemön Island och boksignering. 
Det kommer fler blogginlägg om den här resan, har bara inte hunnit, det har varit hektiskt. 
 
Island 2013 Hösten 2013 var jag tillbaka på Island, då var det dags för min femte bok, Riddarsvärdet, att komma ut där. Men det var inte förlaget som hade bjudit in mig, utan Nordens Förening som tog mig runt Island på en föreläsningsresa. Här kan du läsa om resan och se många fantastiska foton på Islands underbara natur.

Blogginlägg gjorda under mitt besök på Island 2013:
Island är en magisk plats som väcker fantasin.
Akureyri på Island är en fantastisk plats.
Heta källor, Myvatn, Godafoss, Dimmurborgir och mystik på Island.
Föreläsningar i undersköna Akureyri på Island.
Vikingamuseet i Reykjavik



Island 2009
Hösten 2009 var jag på Island i samband med att min bok Tillbaka till Pompeji släpptes på isländska (Aftur til Pompei). Här kan du följa min resa över halva Island och se många av de foton jag tog och en liten kort filmsnutt. Jag har även bloggat om min resa efter att jag kom hem, där hittar du fler och andra foton.


Blogginlägg gjorda under mitt besök på Island 2009: 
Kimselius är på väg till Island 
Första dagen på Island 
Andra dagen på Island besöker jag bland annat Pingvellir 
Tredje dagen på Island har jag en nära-döden-upplevelse 
Fjärde dagen på Island Selfoss och mycket mer  
Femte dagen på Island Reykjavik 
Sjätte dagen på Island Golden Circle 


Blogginlägg om Island med många foton:
Island Pingvellir Golden Circle

Blogginlägg om Vulkanen Eyjafjallajökull:
Eyjafjallajökull på Island har fått utbrott 

Onormal tystnad på grund av vulkanutbrottet 
Vulkanförfattaren 
Vulkanaskan kväver mig 

Filmer från Island:
Filmsnutt från Island 


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!