Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 19 april 2019

Vill du ha en gratis påskdeckare?

Vill du ha en gratis påskdeckare?

I Norge är deckare stort under påsken. Här i Sverige börjar det talas mer och mer om påskdeckare. Kanske är det därför som Norstedts förlag delar ut gratis påskdeckare i år.

Det är boken Kallbrand av Cilla och Rolf Börjelind. Det är en bok jag har läst och varmt rekommenderar. Nedan kan du läsa min recension.


Kallbrand av Cilla och Rolf Börjlind



Alltsedan första boken av Cilla och Rolf Börjlind har jag fängslats av berättelserna. Nu har jag läst den femte boken i serien, Kallbrand. Jag känner alla inblandade och vet vad som har hänt dem, men jag undrar om den som inte är insatt i vad som har hänt tidigare kanske har svårare att följa med i händelserna. Det skulle vara roligt att få höra någon som bara har läst den här boken.

Det börjar med en bilbomb, som Oliva Rönning får i uppdrag att lösa. Sedan förflyttas vi till Thailand där Tom Stilton, f.d. polis och uteliggaren, just nu håller hus. Av en kvinna får han i uppdrag att leta upp en man. Det enda han har är ett foto och en text på baksidan av det. Kvinnan berättar inte varför hon vill hitta honom. Men hon betalar oerhört bra och Tom tackar ja till uppdraget.

Berättelsen hoppar mellan Oliva och Tom och i början är det svårt att förstå sammanhanget, men till slut inser jag hur det hänger ihop. Då blir berättelsen ännu mer fängslande.

Rekommenderar dig varmt att läsa boken, men jag tror nog att du vinner på att läsa de andra böckerna i serien först!

Den får fyra stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Blev du sugen på boken? Då kan du ladda ner den från Norstedts genom att klicka på länken.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!