Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 3 april 2010

Kimselius är tillbaka från en lyckad signering på Akademibokhandeln Gleerups i Lund

Att signera på Påskafton var en vild chansning som lyckades och jag sålde en hel del böcker

Det var en underbar solig vårdag, med isande kall vind, vilket skulle locka folk ut ur lägenheter och hus för att snabbt ta sig in i värmande butiker, perfekt!

Människorna strömmade in. Det var många utländska besökare som blev nyfikna på mina färggranna omslag och plockade på sig broschyrer.

Som vanligt hade Gleerups skyltat upp rejält med mina böcker och när jag såg att de hade en hel bokhylla fylld med mina böcker stående bakom signeringsbordet, insåg jag hur många böcker jag verkligen har skrivit. MÅNGA!
På Akademibokhandeln Gleerups i Lund har jag även en alldeles egen hylla där mitt namn står, något både fansen och jag tycker är häftigt. Ser du den lilla skylten under boken Faraos förbannelse? Där står det Kim M. Kimselius.








Idag mötte jag många nya läsare som nyfiket betraktade böckerna och stolta tog emot sitt första signerade exemplar av Theo och Ramona- eller Kimberlie-böckerna.














Här har jag fått besök av mina danska fans Lea och Ellen, som älskar mina böcker och läser dem på svenska. De längtar efter att alla mina böcker ska översättas till danska så att andra danskar som inte behärskar svenska språket ska få möjlighet att läsa böckerna. (Kanske de även själva föredrar att läsa dem på danska?)







En av mina stora fans är Roxana som även har bloggen Kimseliusbooks KLICKA HÄR för att komma till hennes blogg. Jag tror att Roxana nästan kan mina böcker utantill, för hon är så kunnig och om det är något jag undrar över i mina böcker frågar jag henne. Hon vet nästan alltid i vilken bok jag har skrivit vad.








Så dök ett bekant ansikte upp och jag frågade: "Är vi vänner på facebook", vilket vi också var. My och jag har pratat en hel del eftersom My var iväg till Nya Zeeland i vintras och hon tycker mycket om min Nya Zeeländska serie om Kimberlie.

Det har varit en fantastiskt rolig dag, med många trevliga möten och nya bekantskaper och jag har fått möjlighet att träna både engelska, tyska och italienska. Akademibokhandeln Gleerups i Lund har ofta många utländska besökare, vilket är jättekul. Här mötte jag en gång en lärare från Svenska skolan i Bryssel som köpte mina böcker att användas i undervisningen där.

Det har varit en mycket givande påsk, men jag måste medge att jag saknar familjen, barnen och alla barnbarnen och vännerna. Men det får jag ta igen en annan helg. Påskhelgen är en helg då det händer många trafikolyckor och det är skönt att veta att ingen av mina nära och kära är ute och kör på vägarna just nu.

Till alla er som jag träffat idag vill jag bara säga att mötet med er har berikat denna dag och lärt mig nya saker. Till alla andra av mina vänner och alla läsare av bloggen vill jag passa på att önska en fortsatt glad och trevlig påsk!

Kramisar från Kim


3 kommentarer:

  1. jag önskar att jag också hade kunnat åka dit :( men jag var och firade påsk hos min mormor :)
    Kram Linda <3

    SvaraRadera
  2. Kim vilka roliga möten! Nu tycker jag faktiskt du är värd att få lite påsklugn, låta själen komma ikapp efter ditt otroligt energiska liv senaste veckorna!
    Så frid önskar jag dig. Kram! Eva

    SvaraRadera
  3. Linda, det kommer fler tillfällen. Hoppas du hade det trevligt hos mormor. Kramisar Kim

    Eva, tack tänker ta det lugnt nästa helg då goda vänner och släktingar kommer hit. Fast jag tycker inte jag har jobbat så hårt, det har mest varit trevligt med alla möten och all livserfarenhet jag har fått dela med andra. Varje signeringstillfälle ger mig möjlighet att få ta del av andra människors liv, vilket berikar mitt eget liv och även tillför mina böcker mycket! Kramisar Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!