Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 13 september 2010

Tävling: Vinn en författare


Nu har just Du och Din skolklass chans att vinna ett författarbesök av Kim M. Kimselius.


Allt du/ni behöver göra är att svara på nedanstående frågor om Kims böcker och skicka in svaren före
31 december 2010. Vinnaren meddelas på:
Kimselius blogg: på Kims hemsida, samt på Roslagstext blogg 1 februari 2011.


Svaren på frågorna hittar du på Kim M. Kimselius hemsida.


Här är frågorna:


1. Vad heter Kim M. Kimselius debutbok?


2. Vad heter 14:e boken om Theo och Ramona?


3. Vad heter den nya serien av Kim M. Kimselius som utspelar sig på Nya Zeeland?


4. I vilket land utsågs Tillbaka till Pompeji som en av de bästa utländska böckerna 2009?


5. Under vilket århundrade utspelar sig boken Vikingaträl?


Du/Ni har hela höstterminen på er att ta reda på svaren och skicka in till tävlingen. Klassen som vinner får ett gratis författarbesök av Kim M. Kimselius.


Skicka svaren, tillsammans med ditt namn, klassen namn, skolans namn och adress, lärarens namn och telefonnummer där läraren kan nås.


Tävlingen gäller för skolklasser över hela Sverige. Gnugga dina/era geniknölar och sätt igång. Kanske just du och din klass vinner. Lycka till!


Svaren skickas per mail till

roslagstext(a)kimselius.se (lägg in @ tecknet istället för (a) när du mailar)

eller med post till

Roslagstext förlag, Trullebo, Kolshult 28, 370 17 Eringsboda

före 31 december 2010.

(Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.)


4 kommentarer:

  1. Jag ska inte vara med och tävla, även om det vore trevligt om du kom till Kairo : ) Men jag ska absolut spana efter dina böcker och köpa dem till mina barnbarn när jag är i Sverige!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Marianne. Tyvärr gäller tävlingen bara skolor i SVERIGE, vet att jag har många fans utomlands och det hade varit alltför dyrt att bjuda på en sådan föreläsning.

    Du kan läsa böckerna själv också Marianne. Mina böcker har i stort sett lika många vuxna läsare som barn/ungdomar. Kanske vi ses när jag är ute och signerar. Hur blev det, blev det Helsingborg? Där är jag ofta och signerar. Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Vet ännu inte! Suck!

    Ska självklart läsa jag också, men jag tänkte att barnbarnen behöver varsitt ex, och jag ett. : )

    kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Marianne. Vad jobbigt att inte veta var du hamnar. Men du har sex månader på dig, för sedan ska du hämta ut katterna från karantänen.

    Vad kul att du tänker på dina barnbarn. Hur gamla är de? Hoppas du kan komma någon gång när jag är och signerar. Hade varit jättekul att träffa dig. Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!