Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 13 november 2018

Nu är jag igång igen

Nu är jag igång igen

Efter en veckas förkylning med feber på 39,5-39,9 är jag tillbaka igen. Bokhyllan har fyllts på med mina nya isländska översättningar. Snart blir det kris, behöver en hylla till innan nästa år om jag fortsätter i den här takten.

Jan meddelade just att Skräckresan med Titanic är i stort sätt slutsåld, igen. Dags att trycka upp boken ännu en gång. Det märks att Titanicutställningen är igång runt om i Sverige, de säljer MASSOR av min bok.

En annan sak som hänt efter att jag varit sjuk och tom på ord i en vecka, är att orden nu flödar över. Jag håller på med flera böcker samtidigt och orden formligen sprutar ur mig, till samtliga böcker. Inte konstigt att jag igår fick ont i huvudet och mådde illa, när orden krävde att få komma in i datorn, alla samtidigt. Det blev lite kaos.

Jag har tänkt så mycket på de olika böckerna, byggt upp handlingen i huvudet, drömt om dem, så jag blev förvånad när jag startade upp en av böckerna och såg hur lite jag hade skrivit. I mitt huvud var boken nästan klar. Nu är det bara tid som fattas för att jag ska hinna få ur mig alla orden.

När jag ser på bilden ovan, på bokhyllan med alla mina böcker, 103 stycken, minns jag när jag köpte hyllorna. Jag tog två hyllor. När jag stod i kassakön vände jag om och hämtade ytterligare en, för säkerhets skull. Nu är alla tre nästan fulla. Undrar om de fortfarande har kvar samma hyllor?

Vad är det som gör att mitt huvud är så fullt av historier? Är det morfars alla berättelser, när vi hand i hand gick omkring i Trollskogen, där det bakom varje sten dolde sig ett troll, en älva, eller en annan magisk varelse som morfar berättade om? Eller är det alla sagor pappa berättade när vi var små, både uppkrupna i soffan, eller under skidturerna och promenaderna?

Det kanske är mammas, mormors, eller farmors berättelser, eller morbror Lars. Han tog alltid med mig ut på bilturer och berättade skrönor under bilfärderna. Moster Maja-Stina och morbror John delade med sig av alla sina spännande berättelser när jag bodde hos dem på sommarlovet, eller besökte dem under en helg.

Eller det kanske bara helt enkelt beror på min egen livliga fantasi, en gåva jag fått från födseln. En gåva jag förvaltar så gott jag kan och försöker dela med mig av, med hjälp av Sagans kraft och ordens makt genom mina böcker.

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!