Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 30 januari 2018

Ibland måste jag bara sluta skriva

Ibland måste jag bara sluta skriva

Har du haft den känslan ibland, att texten är bra, mycket bra. Den griper tag och fängslar även dig, trots att det är du som har skrivit orden. Men du har inte läst den på ett tag, eller inte alls sedan du har skrivit den, precis som jag.

Igår när jag satt och läste igenom Tsunamikatastrofen i Lissabon, blev känslorna överväldigande och jag var helt enkelt tvungen att sluta jobba. Orden grep tag, jag visste vad som skulle komma och jag ville helt enkelt inte läsa mer.

Jag borde ha fortsatt läsa vidare, eftersom ambitionen är att boken ska bli klar för att skickas till korrekturläsarna den här veckan, men jag kunde bara inte.

Inte för att jag vet vad som kommer att hända, utan för att texten fångade mig så mycket att jag var rädd för att jag inte skulle se felen om jag fortsatte läsa, helt uppslukad av mina egna ord.

Har du varit med om det någon gång?

Nå! Nu är det en ny dag och jag kan med fräscha, utvilade ögon ta mig an boken igen. Men jag är där, just i den händelse omslaget skildrar. Det gäller att bygga upp rätt stämning så att läsaren förstår det hemska, utan att det blir för mycket. Det ska bli spännande att se om jag har lyckats.

Nu fortsätter jag läsa Tsunamikatastrofen i Lissabon.

Glöm inte min fråga! Väntar ivrigt på svar!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!