Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 2 februari 2018

Att aldrig ge upp

Att aldrig ge upp

Att hålla skrivarkurser ger mig erfarenhet och insikt i hur många som inte tror på sig själva, utan ger upp långt innan de ens har försökt få ett förlag att anta deras berättelser.

Många fortsätter leva kvar i drömmen om "att en gång..." utan att göra något åt det.

Man blir inte författare genom att drömma, eller ge upp precis på tröskeln till framgång.

För det är så, att ibland skickar folk in sina berättelser, men ger upp efter första "nej tack" från förlaget.

Det gäller att aldrig ge upp, utan tro på sig själv och det man skriver.

Om du har satt dig ned för att skriva en berättelse har du förmodligen skrivandet i blodet, inte bara drömmen om att bli rik på ditt skrivande.

Lycka för mig är att se glädjen i skrivkursdeltagarna när de får boken de medverkat i. De har blivit författare. Många tar chansen men inte alla. Även här är det flera som faller på tröskeln, trots ivriga pådrivande från de andra kursdeltagarna, vågar de helt enkelt inte medverka i novellsamlingen. Något jag tycker är tråkigt. Du anar inte hur många guldkorn du går miste om att läsa genom detta.

Den magiska porten vid Färgargården är tredje boken jag ger ut tillsammans med mina skrivkursdeltagare, och den innehåller mängder av magiska berättelser, av folk som vågar tro på sitt skrivande och satsar på sitt författarskap. (De tidigare böckerna är Färgargårdens andar samt Morden på Färgargården.)

Lova mig att du inte bara fortsätter drömma om att bli författare, utan att du också gör något åt det. Titta in på alla mina skrivtips här på bloggen, eller läs någon av alla handböcker i skrivandet som jag har gett ut: Att skriva med glädje, Att hitta glädje i skrivandet, Författare Från dröm till verklighet, 10 misstag författare gör, 10 tips för att leva på din kreativitet (de två sistnämnda har jag skrivit tillsammans med Kristina Svensson och Lennart Guldbrandsson och i maj kommer vår tredje bok, 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär).

Samtliga böcker finns på biblioteken, det är bara att fråga efter dem för de är oftast utlånade.

Ge aldrig upp, håll drömmen levande och skriv på!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se. 
 


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!