Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 31 januari 2018

Idag tar jag "time-out"

Idag tar jag "time-out"

Nja, inte riktigt hela dagen. Jag har varit uppe tidigt för att kunna vara ledig på eftermiddagen, eftersom jag kommer att göra något riktigt roligt.

Jag ska vara med och provsmaka nya bakelser på ett konditori i Karlshamn. På bilden äter jag Pasteis de Nata i Lissabon. En kaka jag förälskade mig lika mycket i som jag förälskade mig i staden.

Det kommer att vara svårt att slita mig ifrån läsningen av Tsunamikatastrofen i Lissabon, men ibland måste man bara göra något helt annorlunda.

I min bok, Författare Från dröm till verklighet, berättar jag om hur viktig livserfarenheten är, att det gäller att prova på saker och ting för att kunna dela med sig av det i böckerna.

Det är för dig, kära läsare, som jag idag ska provsmaka nya bakelser. Vill du lyssna på vad jag tycker kommer det att sändas i P4 Blekinge efter 16.00 idag. Ska bli spännande att se på vilket sätt det här kan berika mina böcker.

Om inte annat får jag en välbehövlig paus ifrån skrivarlyan. Dessutom kommer jag att få mer energi att fortsätta jobba med boken imorgon.

Tänk på det där med research, kanske behöver du också åka på konditori för att frossa i bakverk, för att sedan kunna beskriva scenen i din bok?

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!