Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 8 april 2019

Nästan en vecka utan Kooikervalpen Kotten

Nästan en vecka utan Kooikervalpen Kotten

Förra veckan var jag borta nästan hela veckan. Tufft när man har en liten Kooikervalp. Innan jag åkte tog jag en bild på honom när han satt i mitt knä. Den bilden tittade jag på ofta när jag var iväg, men även en bild på Kiara när hon står bland alla blommorna.

Det här är en av Kottens favoritplatser. Varje vecka tar jag en ny bild av honom när han ligger här, på så sätt ser jag hur han växer.

Hundarna var väldigt intresserade av lukterna från andra sidan staketet. Inte så konstigt, eftersom vildsvinen hade gått fram som grävmaskiner och grävt upp allt, till och med vält träden. Jag har aldrig sett dem gräva så mycket på ett enda ställe. Förmodligen något alldeles extra gott där.

När jag kom hem från min föreläsningsresa stod jag bara och njöt av att se hur Kotten och Kiara lekte tillsammans.

De lekte lite annorlunda än hur de hade gjort tidigare. Kotten har mognat, leken har blivit stillsammare och Kiara vågar säga ifrån på ett helt annat sätt.


Men Kotten ger sig inte. Han vill ha sista ordet. Men det får han aldrig.

 Även om det ser så ut på den här bilden.

Jag kom hem från min resa på lördagen, en strålande solig dag, med +18 grader. Vi var ute hela eftermiddagen och Kotten somnade upp och ner som han gör när han är mycket trött.

Nästa dag bjöd på en strålande soluppgång.

Kiara anser att bilen är hennes. Det tog ett tag innan Kotten hittade henne när han sprang och letade efter Kiara. Till slut fann han henne i bagaget på bilen. Dit fick han inte komma. Men det hade han inget emot.

När jag kom hem i lördags blev det stort pusskalas. Kotten överöste mig med pussar, precis som husse och Kiara. Jag kände mig väldigt älskad, precis som jag hade gjort under min föreläsningsresa i Mellerud.

Inlägg från min föreläsningsresa:
Anlänt Vänersborg.

Fantastiskt sätt att använda Kimselius historiska äventyrsböcker i skolorna.
Känner mig som en stjärna.


Läs tidigare inlägg om Kotten, vår nya flockmedlem, en liten Nederlandse Kooikerhondje, Kooiker:
Välkommen hem lilla Kotten.
En vecka med Kotten.
En vecka utan Tudor två med Kotten.
Kotten, Kiara och Smilla.
Snön ligger lika djup som Kotten är hög.
Kooikervalpen Kotten 13 veckor.
Intensiv vecka för Kooikervalpen Kotten.
Så mycket folk tyckte Kooikervalpen Kotten.
Kooikervalpen Kotten ute på nya äventyr.
Kooikervalpen Kotten fyra månader.
Kooikervalpen Kotten får nya lekkamrater.
Kooikervalpen Kotten börjar grundkurs på Brukshundsklubben.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!